Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-14, 11:07   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Betfair är en skam för fotbollstrading!


De erbjuder inte trading på Jupiler Leauge i Belgien!

Varann eller var tredje match i Super Leauge Schweiz.

Inget i Copa Italia so far...

En av sex matcher i Norska Adeccoligan...


Så otroligt pinsamt och irriterande!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5)
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 11:23   #2
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

tragiskt är det, speciellt när de själva inte behöver sköta oddsen på samma sätt som andra bookies, eller? skitsamma vart ders odds ligger för dom ju, de tar väl ändå bara kommisionen
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 11:24   #3
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hårda ord.
Skulle inte säga att Betfair är en skam för fotbollstrading. Jag tycker att det finns för många marknader att välja mellan
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 11:37   #4
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

Samtliga i Jupiler, samtliga i swiss och 3/6 i adeccoligan går ju inplay idag iallfall...

Jag tror annars att den bristande likviditeten i typ norska andradivsionen när det krockar med andra större ligor gör att man plockar bort några, det är helt enkelt så taskig omsättning att någon vettig trading inte är möjlig och bf vill koncentrera pengarna på ett par matcher.

Dock är det förstås enklare att sno gratispengar av de som satsar tv och radio (jo det finns såna med) - pengar när det är usel likvidiet på dessa matcher.
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 11:59   #5
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

jo de är väl sant som ni säger, finns inte tillräckligt med pengar i omlopp på de mindre ligorna
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 12:55   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

För det första var det 6 matcher i Jupiler leauge igår 0 gick att trada på!

Hur många matcher e det idag? 2

En match som Basel-Zurich, kan ni verkligen mena på fullt allvar att det inte skulle vara likviditet på den matchen OM man fick trada på den?

Menar ni på fullt allvar att det blir mer likviditet om man har inplay på någon eller några matcher i olika ligor?

Vi vet ju inte likviditeten eftersom det inte går att trada på matcherna.

Låt människor sköta marknaderna själva och öppna upp för helvete.

Jag tycker det e pinsamt att världens största betting exchange site INTE har in play på högstaligorna iaf!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 13:50   #7
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

NU skrev jag inte Basel-Zurich utan gissade att det var anledningen till att de inte har alla i t.ex adeccoligan. Din fråga annars är väl enklast att du riktar till betfair.

Vi vet inte likviditeten, men betfair vet och allt de gör är att optimera hur de kan skinna sina kunder på bästa möjliga sätt och allra helst stoppa de kunder som vinner pengar och är oförskämda nog att ta ut mer än de sätter in. Så när en marknad försvinner kan du räkna med att någon antingen är för dominant på den, eller att likviditeten inte anses tillräcklig. Några andra rimliga förklararingar finns inte, bortsett från enstaka strul med info-stream från matchen då.
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 11:47   #8
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Har inte följt schweiziska och belgiska ligan så jag vet inte hur bevakningen ser ut. Jag har fullt upp med Svenska,Engelska Italienska, Spanska, Franska CL Em VM EL mm mm. Herregud Jag hinner inte med alla dom ligorna och jag tycker det funkar bra med dom och för mig räcker det mer än väl, men smaken är ju olika. Hur hinner man med att följa alla ligor och alla spel. Jag är glad om jag hinner följa ett par matcher i veckan. Kanske är det så att jobb, golf,hundpromenader hushållsarbete underhåll av hus sociala kontakter med vänner och bekanta mm mm tar för mycket tid från spelandet vid datorn i sitt mörka hörn :-)

Skam är lite överdrivet men visst kanske bevakningen borde vara bättre på mindre ligor
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 12:18   #9
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 52
Sharp$: 609
Standard

Vet inte om det har något att göra med att just Schweiz och Belgien (tillsammans med en del andra ligor) har varit flitigt på tapeten när de gäller uppgjorda matcher. T ex var följande lista de matcher som 2010 var uppe i rättsligt ärende....

http://www.howtofixasoccergame.com/blog/?p=171#comments
cocacolaman75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 17:36   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Cocolaman 75// En mycket bra förklaring även om uppgjorda matcher aldrig hindrat betfair från att ha tennis och fotboll förr.

Tycker det e lite konstiga förklaringar ni andra har även om det kan vara jobbigt tydligen för VÄRLDENS STÖRSTA betting exchange site att högst ligan i Belgien. Kan förstå om många har semester och det e mycket att göra på helgerna. Det går bra dock för Bet 365 och andra siter att har låga divisioner på helgerna. Dessutom e det ju Betfair man vill använda LIVE om man tradar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 17:42   #11
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Urvalet är minst sagt underligt ibland på mindre matchdagar. Massa u21 och reservmatcher istället.
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 17:42   #12
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Trist att betfair verkar gå i fel riktning på sistone, har inte gjort mycket rätt sedan dem började med nya designen som hade massa buggar och sen tagit felbeslut efter felbeslut, förhoppningsvis reder dem upp detta. Förstår inte problemet riktigt, man tycker dem har öppet mål, ingen konkurrens knappt men nu öppnar dem nog upp möjligheter för andra att slåss om oddstradingmarknaden.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 17:52   #13
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

Får man fråga om du har kontaktat betfair och frågat om orsaken? Jag tror inte de har med att de tycker det är jobbigt som du fått för dig . Men vem vet, kanske sitter en nisse där på kontoret och säger nu på lördag, idag kör vi 122 matcher inplay (som det är kommande lördag) , vi skiter i de jobbiga belgiska, finns garanterat orsaker, men kolla med dem, för verkar va samma sak på lördag, bara hälften av de belgiska går IP.

Annars kan jag glädja dig med att idag kan du trada samtliga 9 belgiska divison 2 matcher, bara att hugga i nu när Sirius U21 match slutat.

De har ju ett enormt försprång så de gör ju som de vill för att håva in pengar. Om konkurrenterna vore dugliga hade vi ju hängt där, det gör vi inte... De har monopol helt enkelt och det är aldrig bra för kunderna

Senast redigerad av Pursey den 2011-08-17 klockan 17:53.
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 18:51   #14
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Ikväll går ju El Mansoura v Tersana inplay. Egypten om jag inte har fel. 55kr matchat just nu.
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 14:34   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

SKAMMEN fortsätter Betfair. Satt och tradade på Bröndby-FC Köpenhamn, i minut 25 står det suspended utan att det händer något INTE esn gult kort, sen sätter det igång igen i 30 secs. Sen suspended IGEN och det e fortfarande suspended. 705 000 kr MATCHAT på matchodds, tänk de människor som gått in med många tusentals kron ochh kan INGET göra.
Jag hade precis rödat ut en liten summa som tur vad, mes om sagt 705 000 kr matchat.

Kom inte och säg att det e för liten marknad bla bla, nu stängde de matchen efter 25 min.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td